• Atención de urgencias
  • Asma
  • Salud pulmonar

Donde hay humo, puede haber más dolores de cabeza, náuseas y tos

14 de julio de 2021

Renown Urgent Care team prepares you to stay safe this season and is available seven days a week at 11 locations across northern Nevada

Millones de personas del oeste viven en áreas donde la contaminación del aire puede causar graves problemas de salud. La calidad del aire local puede afectar nuestras vidas diarias. Al igual que el clima, puede cambiar de un día para otro.

The Northern Sierra Air Quality Management District issued an Air Quality Health Advisory for Plumas County, to notify the public of the possibility of poor air quality conditions resulting from the Beckwourth Complex Fire in addition to other wildfires in northern California. In addition, there is the potential for wind shifts to carry smoke to other parts of Plumas County from the Beckwourth and several other regional wildfires.  Air quality is expected to vary greatly depending on fire behavior and weather conditions, with smoke settling in low areas at night and in the early mornings as long as these fires are active.

The advisory mentions, “Exposure to elevated PM2.5 (fine particulate matter in smoke) concentrations can result in eye and throat irritation, headaches, nausea, shortness of breath, congestion, coughing, impaired lung function and chest pain, especially among sensitive individuals such as the elderly, children, people with asthma, people with heart or lung conditions, pregnant women and anyone who is exercising or working hard outdoors.”

Kouros Farro, MD, a physician with Renown Urgent Care advises that there are people who are more likely to be affected when fine particle pollution reaches an unhealthy level.

• Personas que tienen asma u otras afecciones respiratorias como la enfermedad pulmonar obstructiva crónica (EPOC).
  • Personas que padecen enfermedad cardíaca o presión arterial alta.
  • Niños y adultos mayores.
  • Personas de todas las edades que realizan actividad física extendida o pesada, como practicar deportes o trabajar al aire libre.

“Todos debemos tomar precauciones cuando la calidad del aire no es saludable. Air pollution can aggravate heart and cardiovascular disease as well as lung diseases like asthma and COPD. When the air quality is unhealthy, people with these conditions may experience symptoms like chest pain, shortness of breath, wheezing, coughing, or fatigue. If you are experiencing any of these symptoms, use your inhalers as directed and contact your health care provider,” says Dr. Farro, who is board certified in family medicine and practices at Renown Urgent Care at 975 Ryland St in Reno. “If you do not have a health care provider, know we have a Renown Urgent Care office on almost every corner, with providers ready to see you.”

El Dr. Farro recomienda lo siguiente:

• Tómese las cosas con calma y escuche su cuerpo.
  • Limite, cambie o posponga su actividad física.
  • Si es posible, manténgase alejado de las fuentes locales de contaminación atmosférica, como las carreteras concurridas y las hogueras.
  • Si tiene asma u otras afecciones respiratorias como la enfermedad pulmonar obstructiva crónica (EPOC), asegúrese de llevar consigo su inhalador de alivio/rescate.
  • Las personas con asma deben revisar y seguir las pautas de su plan de acción escrito contra el asma. Programe una cita para visitar a su proveedor de salud a fin de asegurarse de tener un plan de acción para el asma.

“Even just one hour of smoke exposure can affect our lungs and hearts, and these consequences can reach people far beyond the direct area endangered by the fire. Children, older adults, pregnant women, people with preexisting cardiopulmonary disease, communities of color, economically disadvantaged communities, and people with preexisting chronic health conditions like asthma, diabetes, and obesity are all especially vulnerable to the air pollution that wildfires cause," says Dr. David Lemak, Division Chief of Urgent Care at Renown.

Renown Urgent Care brinda tratamiento para una amplia gama de lesiones, enfermedades e inquietudes médicas leves que son urgentes, pero no suponen un riesgo para la vida y que requieren atención médica en el mismo día. También le evita los tiempos de espera prolongados y los altos precios de la sala de emergencias en los 11 centros convenientes, incluidos Reno, Sparks, Carson City, USA Parkway, Fallon y Fernley. You can walk-in or book ahead online.

You can get the latest fire and smoke information at the Washoe County Health District’s Be Smoke Smart webpage.  It includes information about air pollution levels and how to protect yourself from the smoke. An on-line subscription page allows you to sign up for EnviroFlash, notifying you about air quality.

Renown Health es una red de atención de la salud integrada de administración local sin fines de lucro que brinda servicios en el norte de Nevada, Lake Tahoe y el noreste de California. Renown es uno de los mayores empleadores privados de la región y cuenta con una fuerza laboral de más de 7,000. Abarca tres hospitales de cuidados intensivos, un hospital de rehabilitación, el grupo médico y la red de atención de urgencias más integrales del área, y la compañía de seguro sin fines de lucro de propiedad local más grande de la región, Hometown Health. Renown cuenta con una larga trayectoria y un compromiso a largo plazo para mejorar continuamente la atención y la salud de nuestra comunidad. Visite renown.org para obtener más información.